Навіщо потрібна і як виконується шумоізоляція автомобіля
Для чого виконують звукоізоляцію автомобіля: плюси та мінуси. Із застосуванням яких матеріалів її роблять. У яких випадках без шумоізоляції не обійтися
Для чого потрібна звукоізоляція салону автомобіля
- Оцінюючи якість їзди в салоні автомобіля, звертають увагу на плавність ходу, ергономіку, огляд та акустичний комфорт. Навіть машини люксових марок, особливо випущені після 2000 року, не завжди бездоганні. У прагненні виробника знизити масу автомобіля першою постраждала шумоізоляція, оскільки невеликі елементи вібропоглиначів, приклеєні вибірково до деталей кузова та ребра жорсткості, необхідного ефекту не дають. Тонкий метал корпусу не є перешкодою для поширення зовнішніх шумів і, додаючи внутрішню вібрацію, спотворює звуки акустичної системи. Тому, незважаючи на додаткову вагу в 40-50 кг, любителі гарного автозвуку вважають за краще встановлювати додаткову вібро-, шумоізоляцію, так звану «шумку» або ШВІ. Але пасивний метод боротьби з непотрібними звуками та паразитною вібрацією знадобиться не лише меломанам. Негучна розмова з пасажиром приємніша за рев двигуна, яким коханим він би не був. За відсутності в машині шуму трансмісії, брязкоту і відбитого від дорожнього покриття звукового потоку поїздка стає приємним проведенням часу, успокаивающим нервы.
Окрім звукоізоляції «шумка» вирішує й інші завдання:
- утеплення автомобіля, при якому машина швидше прогрівається і довше остигає в холодну пору року і краще підтримує мікроклімат у салоні при літній спеці;
- усуває неприємні скрипи;
- покращує звук автомагнітоли за рахунок надання додаткової жорсткості панелям, на якому встановлені динаміки.
- Шумоізоляцію можна зробити повною або частковою залежно від завдання, яке переслідує власник автомобіля. Комусь достатньо ізолювати передні двері, а хтось хоче в салоні відчути себе як у відокремленій від зовнішнього світу капсулі.
Як і з яких матеріалів робиться ШВІ
- Універсального матеріалу, який би гасив вібрації та звук, будучи при цьому хорошим ущільнювачем, не існує. Шумка робиться з кількох шарів типу «сендвіч».
- Перший ряд – демпферний поглинач, який, приклеєний до пластикової панелі або тонкого листа металу, за рахунок в'язкої структури гасить вібрації. Це самоклеючий матеріал, товщина якого варіюється від 1,5 до 5 мм на основі бутил-каучукової або бітумної мастики. Існують варіанти з алюмінієвим покриттям. Добре приклеєний вібропласт може відігравати роль додаткового антикорозійного захисту.
- Другий ряд – звукопоглинаючий теплошумоізоляційний матеріал. Він може бути виготовлений із спіненого пінополіуретану або натуральних волокон. Має клейовий шар. Натуральні волокна екологічні, неалергенні та дихаючі, проте штучні не бояться вологи.
- Третій ряд наносять у поглиблення обшивки (карти) за бажанням для додаткової боротьби із середніми частотами. При цьому варто враховувати, що товщина та вага ШВІ не повинні шкодити конструкції автомобіля.
Роботу по шумоізоляції виконують у сухому приміщенні за кімнатної температури. Вона складається з наступних етапів:
-
знімається внутрішня обшивка;
-
очищаються та знежирюються поверхні:
-
наноситься демпферний шар;
-
зміцнюється та обробляється антискрипом проводка;
-
встановлюється тепло-, шумоізоляція;
-
зняті кожухи повертають на свої місця.
-
Ділянки зіткнення металу та пластику обробляються ущільнювальною стрічкою.
-
Встановлення додаткової чи нової акустики в автомобілі, особливо сабвуфера, вимоглива до умов її частотного відтворення. Автовласники, щоб почути низькі обертони, збільшують гучність
автомагнітоли, при цьому підсилювач видає на динаміки спотворений сигнал, і салон починає «гудіти». Тому встановлення НЧ-обладнання без установки шумопоглинання є неефективним. Грамотна установка ізоляції дозволить почути будь-який низькочастотний ефект.