Конденсатор в автомобільній аудіосистемі: навіщо потрібний і як правильно встановити
30 вересня 2020

Конденсатор автомобільної аудіосистеми: призначення пристрою, його рекомендовані характеристики, особливості монтажу та підключення

Призначення конденсатора автомобільної аудіосистеми та його монтаж

  • Для того щоб насолоджуватися музикою під час поїздки, недостатньо розмістити в салоні машини набір різнокаліберних динаміків та головний пристрій. Досягти високої якості автозвуку можна лише у тому випадку, коли до складу обладнання входять сабвуфер та підсилювач. Крім того, для забезпечення їхньої роботи необхідний особливий конденсатор. Ціна цього пристрою порівняно невелика, а вигода від його придбання цілком відчутна.

Призначення конденсатора та його рекомендовані характеристики

  • Чим потужніший підсилювач автомобільної аудіосистеми, тим гучніший звук вона здатна відтворити. Зворотною стороною цього покращення завжди стає зростання споживання електричної енергії. Джерело у неї завжди те саме – бортова мережа автомобіля, можливості якої аж ніяк не безмежні.
  • "Ненажерливість" аудіосистеми особливо різко збільшується при відтворенні низьких басів. Якщо такі моменти виникає дефіцит енергії, якість звуку відразу падає, спостерігаються виразні спотворення, інколи ж шипіння і тріск. Крім того, одним із наслідків просідання напруги часто стає пошкодження динаміків.
  • Ліквідувати ці побічні ефекти можна, підключивши до системи резервне джерело електрики, яким є конденсатор. Коли система працює у звичайному режимі, він отримує та накопичує енергію з бортової мережі. Потім, як тільки виникає необхідність, пристрій повертає цей "борг", запобігаючи просіданню напруги.
  • Купуючи такий конденсатор, слід звернути увагу насамперед на його ємність. Цей параметр вимірюється у фарадах (Ф). На кожен кіловат потужності аудіосистеми повинен припадати один Ф. Крім того, певне значення має внутрішній опір конденсатора (ESR). Що менше ця величина, то швидше пристрій віддасть свій заряд. На жаль, виробники конденсаторів часто не вказують значення ESR у технічному паспорті.

Монтаж та підключення

  • Будь-які дроти мають певний опір, і коли струм проходить по них, він неминуче слабшає. Тому встановлювати конденсатор необхідно якомога ближче до підсилювача. Довжина кабелю, що з'єднує ці пристрої, не повинна перевищувати 50-60 см. У деяких моделей підсилювачів, що належать до класу High End, є спеціальні клеми для безпосереднього підключення конденсатора. На жаль, у дешевших пристроїв така опція відсутня.
  • До бортової електромережі підсилювач та конденсатор підключаються паралельно. Перед встановленням слід від'єднати дроти від акумулятора. Цей запобіжний захід застосовується через те, що поява в ланцюгу «порожнього» конденсатора значної ємності мало чим відрізняється від короткого замикання.
  • Зарядити пристрій можна, створивши ланцюг, до якого крім батареї входить додаткове навантаження. В цій якості часто використовується звичайна лампочка. Вона ж послужить і індикатором, згаснувши відразу після того, як конденсатор повністю зарядиться. Як тільки це станеться, пристрій можна використовувати за своїм призначенням, не побоюючись пошкодження акумулятора, автомагнітоли та іншого обладнання.
  • Деякі конденсатори оснащуються автоматичною "схемою зарядки". Встановлювати їх трохи простіше, оскільки такі пристрої можна одразу підключати до бортової мережі. Слід враховувати, що в цьому випадку між конденсатором та підсилювачем з'явиться кілька додаткових з'єднань.