Різновиди автомобільних компресорів
06 серпня 2020
Основні типи автомобільних компресорів для підкачування шин. Які компресори надійніші, продуктивніші?
Які існують різновиди автомобільних компресорів?
Як влаштовані поршневі компреси?
- Будова та принцип роботи таких компресорів для накачування шин схожий на такі у двигуна внутрішнього згоряння. Агрегат має електричний двигун, за допомогою якого обертає колінвал. На останньому розташований важіль, що повідомляє рух поршня, що нагнітає повітря в циліндрі і виштовхує його під сильним тиском в патрубок. Пристрій має два клапани, що відкриваються поперемінно, щоб здійснювати подачу повітря в циліндр та з нього.
Переваги поршневих компресорів:
- Продуктивність агрегату залежить від робочого об'єму та кількості оборотів, завдяки чому легко підібрати оптимальну його потужність.
- Високий коефіцієнт корисної дії.
- Електродвигун може отримувати енергію як від акумулятора автомобіля через прикурювач, так і через розетку в гаражі з напругою 220 В.
Недоліки:
- Поршневий компресор часто перегрівається при накачуванні великих коліс, наприклад у джипа або вантажного автомобіля. Прилад потрібно охолоджувати.
- Найбільш потужні моделі мають більші розміри.
- Згодом потужність знижується, оскільки зношуються кільця ущільнювачів.
- Якщо компресор зламався, зазвичай простіше купити новий, ніж ремонтувати його. Відновлення коленвала коштує приблизно стільки ж, скільки новий агрегат. У разі пошкодження поршня або циліндра ситуацію ремонтом не виправити доведеться купувати новий.
- Низька надійність, необхідність частого технічного обслуговування та заміни.
У чому переваги мембранних компресорів?
- Цей різновид відрізняється компактністю, тихою роботою, високою надійністю при хорошій продуктивності. Основна деталь, що зношується з часом, піддається навантаженням - мембрана, яка коштує недорого і легко змінюється. У порівнянні з поршневими насосами даний тип має менше деталей, що труться.
- Працює пристрій так: кулачковий механізм повідомляє зусилля штока, що давить на гумову мембрану. Між нею і впускним та випускним колекторами є повітряна порожнина (функція як у циліндра в поршневому компресорі) та клапани, що відкриваються поперемінно.
- Недолік мембранних насосів у цьому, що вони нижча продуктивність, ніж в поршневих. Також вони не можуть працювати за низьких температур.
Як працюють роторні насоси?
- Цей різновид найпотужніший. Середня продуктивність поршневих насосів складає 60 літрів. Роторні компресори мають показник у сотні літрів, тому підходять для накачування шин позашляховиків та вантажівок. Повітря накачується за допомогою турбіни та ротора.
- Недоліки: великі розміри, низька надійність, велика кількість деталей, що труться.
- Вибір відповідного типу компресора залежить від розміру шин автомобіля. Увага варто звертати на потужність, надійність.