Різновиди автомобільних компресорів
06 серпня 2020

Основні типи автомобільних компресорів для підкачування шин. Які компресори надійніші, продуктивніші?

Які існують різновиди автомобільних компресорів?

Як влаштовані поршневі компреси?

  • Будова та принцип роботи таких компресорів для накачування шин схожий на такі у двигуна внутрішнього згоряння. Агрегат має електричний двигун, за допомогою якого обертає колінвал. На останньому розташований важіль, що повідомляє рух поршня, що нагнітає повітря в циліндрі і виштовхує його під сильним тиском в патрубок. Пристрій має два клапани, що відкриваються поперемінно, щоб здійснювати подачу повітря в циліндр та з нього.

Переваги поршневих компресорів:

  • Продуктивність агрегату залежить від робочого об'єму та кількості оборотів, завдяки чому легко підібрати оптимальну його потужність.
  • Високий коефіцієнт корисної дії.
  • Електродвигун може отримувати енергію як від акумулятора автомобіля через прикурювач, так і через розетку в гаражі з напругою 220 В.

Недоліки:

  • Поршневий компресор часто перегрівається при накачуванні великих коліс, наприклад у джипа або вантажного автомобіля. Прилад потрібно охолоджувати.
  • Найбільш потужні моделі мають більші розміри.
  • Згодом потужність знижується, оскільки зношуються кільця ущільнювачів.
  • Якщо компресор зламався, зазвичай простіше купити новий, ніж ремонтувати його. Відновлення коленвала коштує приблизно стільки ж, скільки новий агрегат. У разі пошкодження поршня або циліндра ситуацію ремонтом не виправити доведеться купувати новий.
  • Низька надійність, необхідність частого технічного обслуговування та заміни.

У чому переваги мембранних компресорів?

  • Цей різновид відрізняється компактністю, тихою роботою, високою надійністю при хорошій продуктивності. Основна деталь, що зношується з часом, піддається навантаженням - мембрана, яка коштує недорого і легко змінюється. У порівнянні з поршневими насосами даний тип має менше деталей, що труться.
  • Працює пристрій так: кулачковий механізм повідомляє зусилля штока, що давить на гумову мембрану. Між нею і впускним та випускним колекторами є повітряна порожнина (функція як у циліндра в поршневому компресорі) та клапани, що відкриваються поперемінно.
  • Недолік мембранних насосів у цьому, що вони нижча продуктивність, ніж в поршневих. Також вони не можуть працювати за низьких температур.

Як працюють роторні насоси?

  • Цей різновид найпотужніший. Середня продуктивність поршневих насосів складає 60 літрів. Роторні компресори мають показник у сотні літрів, тому підходять для накачування шин позашляховиків та вантажівок. Повітря накачується за допомогою турбіни та ротора.
  • Недоліки: великі розміри, низька надійність, велика кількість деталей, що труться.
  • Вибір відповідного типу компресора залежить від розміру шин автомобіля. Увага варто звертати на потужність, надійність.