Види динаміків для автомобіля

08 травня 2021
Види автомобільних динаміків. Відмінності між компонентними та широкосмуговими динаміками. Переваги та недоліки різних типів аудіосистем.
Які види динаміків для автомобіля існують
- Немає відчуття краще, ніж їхати шосе, коли попереду цілі вихідні, а улюблена музика пронизує звукову систему вашого авто. На жаль, штатні аудіосистеми рідко можуть похвалитися якісним звуком. Якщо ви вирішили серйозно зайнятися автозвуком і досягти дійсно глибокого і реалістичного звучання, для початку важливо розібратися, які типи динаміків існують, у чому полягають особливості та переваги різних пристроїв. Більшість доступних у продажу моделей належать до одного з двох видів: коаксіальні (широкосмугові) або компонентні.
Компонентні динаміки
- Назва цих пристроїв говорить сама за себе: кожен компонент (динамік або драйвер), видає лише частину всього частотного діапазону. У цьому випадку вам знадобиться окреме обладнання для обробки низьких, середніх та високих частот, а також зовнішні кросовери для керування сигналами.
- Виділяють кілька типів компонентних динаміків:
- Сабвуфер. Цей динамік відтворює найнижчі звукові частоти, в діапазоні від 20 до 200 Гц, надаючи музиці глибину та потужність. Як правило, сабвуфери поставляються в індивідуальному корпусі та зазвичай розміщуються ззаду під сидіннями або в багажнику автомобіля.
- Середньочастотні. Відтворюють звуки у діапазоні 250-2000 Гц. Ці динаміки забезпечують чіткість, передають основний звук музичних інструментів. Найчастіше мають круглу форму і розміщуються у дверях авто.
- Твітери. Найменші за розміром динаміки відтворюють найвищі звукові частоти в діапазоні від 2000 до 20 000 Гц (зазвичай це верхня межа, яку здатна почути людина). Вони забезпечують чіткість звучання тарілок та голосу. У салоні твітери зазвичай розміщуються вище, ніж інші динаміки.
- Правильно розташувавши компонентні динаміки в салоні авто, можна досягти чудової якості звуку і можливістю гнучкої настройки. Але є й мінуси: вартість такої аудіосистеми буде вищою, оскільки потрібно багато додаткового обладнання, а встановити, підключити та налаштувати все правильно без допомоги спеціаліста досить проблематично.
Коаксильні (широкосмугові)
- У стандартних акустичних системах більшості автовиробників звук від автомагнітоли подається саме на коаксильні динаміки. Вони здатні відтворювати весь частотний діапазон. Найчастіше такі динаміки складаються з НЧ-модулів різного розміру з твітер, який кріпиться або до верхньої частини, або до центральної опори. Коаксильні динаміки мають простий вбудований кросовер, який приймає вхідний сигнал і поділяє його на окремі смуги високих, середніх та низьких частот. Це необхідно для розподілу сигналів з різних частин динаміка.
Переваги широкосмугових пристроїв очевидні. Вони:
- дуже прості у встановленні;
- доступні за ціною;
- не потребують додаткового підсилювача;
- Універсальні.
- На жаль, справжнім поціновувачам музики таке рішення навряд чи підійде. Широкосмугові динаміки значно поступаються компонентним за якістю звуку, а при їх виробництві зазвичай використовуються більш дешеві матеріали.