Як підключити підсилювач звуку в машині
Поради на тему, як підключити підсилювач звуку в машині. Як розрахувати силу струму для вибору відповідного перерізу кабелю. Алгоритм підключення.
Особливості підключення підсилювача звуку в автомобілі.
- Часто водії запитують, як вчинити, якщо шум від коліс заглушає музику в салоні машини. Ефективним вирішенням цього питання може стати підключення до автомагнітоли спеціального підсилювача. Цей процес має низку особливостей, які необхідно враховувати. Також при монтажі підсилювача слід дотримуватися певного алгоритму.
Особливості підключення підсилювача
-
Є три основні «хворі питання», які виникають при підключенні підсилювача в автомобілі:
-
вибір дротів, якими з'єднують прилади;
-
прокладання цих проводів;
-
монтаж правильного заземлення.
-
Щодо останнього пункту, то часто недосвідчені користувачі підключають техніку прямо до корпусу автомобіля, що робити не можна.
-
Провід для приєднання підсилювача треба підбирати з певним перетином. Будь-який метал має опір. І чим тоншим буде провід, тим більше буде цей показник. З цієї причини не рекомендується застосовувати провід ШВВП, який дуже поширений.
-
Деякі фірми виробляють обміднений провід, тобто серцевина його сталева, а мідь просто напилена зверху тонким шаром. Застосовувати їх для приєднання підсилювача в автомобілі не можна. По-перше, це сильно позначиться на якості звуку, по-друге, може спровокувати спалах.
Тому рекомендується для монтажу системи автозвуку купувати спеціально створені з цією метою кабелі. - Для розуміння алгоритму монтажу підсилювача в автомобілі спочатку обчисліть силу струму електричного ланцюга. Тобто потужність підсилювача поділяють на напругу електроживлення. Оскільки запитується пристрій від акумулятора, загальну потужність каналів ділять на 12 вольт. Пристрій з двома каналами і потужністю 60 Вт на кожному загальну потужність має 120 Вт. Оскільки споживання апараті відбувається зазвичай нерівномірно, слід враховувати потужність, збільшивши їх у півтора-два разу. Тому для розрахунку береться кількість 240 ватів. Разом: 240 ват ділимо на 12 вольт, виходить 20 ампер. Грунтуючись на даному показнику, вибирають відповідний переріз дроту. Якщо у вас чотириканальна система, в яку ще входить і сабвуфер, потужність її може досягати 800 і більше ват, і це важливо також врахувати при виборі кабелю для підключення. Провід недостатньої товщини нагріватиметься, що може призвести до займання.
- Вибираючи кабель, враховуйте додатковий резерв довжини кабелю та його потужності. У жодному разі не можна натягувати дроти, що входять до розведення. Щоб зменшити спотворення звуку, найчастіше методом проб доводиться визначати, як краще розташувати кабелі та дроти щодо один одного. Не можна прокладати паралельно кабелі живлення та дроти, за допомогою яких підключені колонки.
Алгоритм підключення
- Розмістити підсилювач в автомобілі можна і в салоні, і в багажнику. Головне при цьому забезпечити захист від зайвої вологості та перегріву.
- Коли визначитеся з місцем, починайте прокладання проводів. На початку необхідно провести сигнальний кабель, що з'єднує автомагнітолу і підсилювач. Його потрібно сховати під обшивку. Поблизу сигнального повинен бути прокладений додатковий кабель.
- Потім від акумулятора до підсилювача прокладають кабель живлення. Він повинен йти паралельно дротам у пристрої машини. Запобіжник монтують неподалік акумулятора.
- Сигнальний кабель підключають до апарата у роз'єм Line-in, а до автомагнітола – у Line-out. Далі підводять кабель для електроживлення.
- Додатковий кабель підводять до порту Remote. Він забезпечує активацію підсилювача при силі струму 12 ампер. У магнітолі його підключають до синього порту B+Ant.
- На закінчення приєднують до системи динаміки. Перший канал пристрою підключається до плюсової клеми, другий – до мінусової.
- Далі біля підсилювача необхідно розмістити конденсатор-накопичувач. Він страхує апарат від можливих перевантажень у мережі. Приєднують його короткими відрізками дроту.
- Тепер, коли підсилювач підключений, необхідно налаштувати його. Як це зробити, пояснюється в інструкції, яка була додана до пристрою виробником.