Фонові шуми в автомобільній аудіосистемі: причини та способи усунення
07 листопада 2020

Причини виникнення шумів та способи їх вирішення. Як правильно заземлювати дроти, щоб не отримати контурів заземлення?

Чому виникають фонові шуми в аудіосистемі та як їх виправити

  • Аудіосистема для автомобілів може бути досить вибагливою та видавати фоновий тріск, гул та інші зайві звуки. Найчастіше це відбувається через неправильну установку. Щоб автозвук був чистим, важливо розуміти пристрій аудіосистеми та її проведення.

Як правильно розвести дроти

  • Встановлюючи автомагнітоли, важливо враховувати такі правила:
  • Не варто економити на якості дротів, якщо це можливо. У разі обмеженого бюджету особливу увагу слід приділити міжблочному кабелю.
  • RCA кабелі повинні бути прокладені якнайдалі від силових, а також від самої проводки автомобіля.
  • Чим довше міжблочний кабель, тим більший шанс отримати в «комплекті» шуми.
  • У всіх кабелів має бути єдина точка заземлення.

Чому з'являється шум

  • Причин появи шуму може бути багато, але найпоширеніша – різні рівні сигналу в компонентах аудіосистеми. Як результат - зайвий шум та шипіння. При правильному регулюванні сигналу підсилювача шуми зникають.
  • Машина теж джерело шуму, так як вона є електросистемою. У генераторі утворюється змінний струм, через що виникає шум, більше схожий на завивання. Крім того, довкола генератора утворюється потужне електромагнітне поле. У випадку, коли поруч розташовані два кабелі, один з яких заряджений струмом, може відбутися збудження струму і в другому:
  • якщо кабелі рухаються щодо один одного;
  • якщо відбувається зміна інтенсивності МП.
  • При включенні генератора для заряджання акумулятора працює 2 пункт. У такій ситуації шум може створювати акумулятор, якщо в ньому є погані елементи. Ще одна можлива причина – несправність генератора.
  • Найчутливішим місцем до магнітних хвиль є головка магнітоли. У такій ситуації ефективним методом вирішення проблеми буде перенесення джерела шуму далі від магнітоли. Їм може бути будь-який електронний предмет на околицях магнітоли, наприклад електронний годинник.
  • Акустичні дроти повинні бути розташовані якнайдалі від проведення автомобіля. У разі перетину дроти повинні бути розташовані перпендикулярно один до одного. Інакше ймовірність виникнення шумів дуже велика.
  • Іншою причиною виникнення шуму може стати електромагнітна інтерференція. При такому процесі підсилювач працює за принципом приймача, а дроти як антени.

Заземлювальні контури (КЗ)

  • ЗК часто провокують виникнення шуму аудіосистеми. Щоб виключити їхню появу, слідує:
  • заземлювати усі кабелі магнітоли в одній точці;
  • використовувати клеми та конектори з поколотом;
  • усунути контакт компонентів аудіосистеми з кузовом;
  • після встановлення та підключення необхідно провести тест.
  • Наступним кроком стане від'єднання заземлення магнітоли від кузова. Контури заземлення відсутні у разі, якщо вона відключилася. У разі успішного відключення з ймовірністю 90% більше не буде шуму.
  • Як позбавитися від шуму аудіосистеми автомобіля
  • Перше, що варто перевірити – головний пристрій. Для цього потрібно від'єднати його і подивитися чи зникне шум. Якщо шум усунено, головний пристрій слід заземлити в тій же точці, де заземлені інші кабелі.
  • Якщо справа не в головному пристрої, а заземлення компонентів у різних частинах корпусу, слід скористатися цифровим мультиметром. З його допомогою потрібно заміряти рівень напруги в кожному компоненті, а також негативному терміналі акумулятора. При вимірі має бути виявлено різниця у показниках, і якщо вона є - її треба зрівняти.

Якщо різниця у показниках не була виявлена, шум виникає з наступних причин:

  • неякісні кабелі або вони розташовані близько до силових кабелів;
  • акустичні кабелі розташовані не перпендикулярно до силового;
  • акустичний кабель контактує із кузовом;
  • антена створює КЗ.