Як захистити автомагнітолу від стрибків напруги
26 жовтня 2020

Як можна захистити автомагнітолу від стрибків напруги в автомобілі та убезпечити її від поломок?

Як стабілізувати напругу в автомагнітолі?

  • Напевно, будь-який автомобіліст скаже, що довго не заснути і скрасити своє дозвілля допомагає музика. Та й є якась своя романтика. І буде не дуже приємно, якщо її порушать шуми та перешкоди в автомагнітолі. Щоб зробити звук у ній безперебійним та "чистим", потрібно забезпечити механізм захисту від стрибків напруги.

Чому в автомобілі можуть відбуватися стрибки напруги?

  • За подачу електрики в автомобіль відповідають два прилади - акумулятор та генератор. Перший забезпечує машину електрикою, коли двигун ще не заведений. Але як це відбувається, в роботу включається генератор.
  • Є кілька причин, чому в автомобілі можуть відбуватися стрибки напруги. Деякі їх пов'язані з неправильною роботою системи запалювання, зняттям клеми з акумулятора під час роботи двигуна тощо.
  • Часто буває, що модель автомагнітоли, що використовується, просто не сумісна з авто, тобто не розрахована на його потужність. У деяких випадках можливий заводський брак пристрою або придбання репліки замість оригіналу. Розібратися із справжньою причиною виникнення перешкод необхідно, щоб усунути їх, інакше можливі поломки електроніки, встановленої в авто, зокрема магнітоли.

Шляхи стабілізації напруги в автомагнітолі

  • Стандартні автомагнітоли розраховані на потужність приблизно 12 вольт. Незважаючи на широкий перелік можливих причин виникнення стрибків напруги, найчастішою причиною поломки автомагнітолу є несправність реле регулятора. Наслідком цього є підвищення напруги в бортовій мережі автомобіля до позначки вище 14-15 вольт. Щоб такий стрибок не завдав електроніці шкоди, потрібно забезпечити автоматичне відключення магнітоли від джерела живлення у разі перепаду напруги. Використовується реле з контактами, що розмикають.
  • На тиристори струм надходить через стабілізатори. Якщо в бортовій мережі автомобіля напруга не перевищує позначки 14-15 вольт, то стабілізатори залишаються закритими, а потужності струму недостатньо для відкривання тиристора. Через контакти реле надходить напруга на магнітолу і водій чує автозвук. При цьому обмотка реле знеструмлена.
  • У протилежному випадку, якщо стався стрибок напруги, і в бортовій мережі автомобіля воно перевищило 15 вольт, стабілізатори відкриваються, а струм, що проходить ними, відкриває і тиристори. Спрацьовує реле і його контакти розмикаються, що перешкоджає подачі струму в магнітолу. Саме завдяки цьому вона захищається від стрибка напруги. Контакти реле залишаються розімкненими доти, доки не буде натиснуто кнопку, що вимикає тиристор.
  • Захисне реле автомагнітоли має витримувати її максимальну потужність. Тобто коли вона видає найгучніші "баси", реле не повинно перегоріти.
  • Також у автолюбителів може виникнути проблема з тим, що граюча магнітола під час включення запалення автомобіля відключається. Пов'язано це теж із стрибками напруги. Проблему можна вирішити шляхом встановлення конденсатора великої ємності в ланцюг живлення магнітоли.