Автомагнітоли: історія та еволюція
13 жовтня 2020

Від перших моделей до теперішнього часу. Як із предмета розкоші автомагнітоли перетворилися на звичайний елемент будь-якої машини

Автомагнітоли: короткий екскурс в історію

  • Сучасний автомобіль неможливо уявити без автомагнітоли - пристрою, який не дає пасажирам та водієві занудьгувати в довгій дорозі. При покупці транспортного засобу майбутні власники все частіше звертають увагу на автозвук та його якість. Зараз автомагнітола є чи не обов'язковим елементом машини, але лише століття тому вона стала справжнім відкриттям для автомобілістів.

Історія пристрою

  • Винахід радіо унеможливив майбутнє виникнення автомагнітоли. У двадцятих роках XX століття радіоприймач встановлювали у легкових автомобілях. Не всі власники особистого транспорту могли дозволити собі спеціалізований пристрій, що встановлюється в салоні машини, і використовували звичайний радіоприймач. Але довго апарат не служив і через трясіння і крихкість антени міг зламатися протягом місяця. Історія сучасних автомагнітол відраховується з моменту, коли на проблему звернули увагу винахідники:
  • У 1928 році Вільям Лір доопрацював радіоприймач, використовуючи гнучкі дроти. Він виніс на панель автомобіля лише налаштування частоти, регулятори гучності та сам циферблат апарату. Вперше він працював без батарей: його живила 6-вольтова мережа. Перша автомагнітола мала назву "Motorola".
  • Пристрій, який відтворював як радіо, а й музику, записану на касету, було створено 50-ті роки ХХ століття Ерлом Мюнцем. Нова магнітола швидко завоювала кохання автомобілістів. Винахідник отримував основний прибуток від продажу касет до нової моделі. Їхня вартість становила 4-5 доларів за одну штуку.
  • 1960 ознаменувався випуском радіоприймача, який легко виймався з гнізда в приладовій панелі. Тепер пристрій набував автономності від транспортного засобу. Виробники стали оснащувати автомагнітоли функцією запам'ятовування станцій.
  • У цей же десятиліття вперше з'єднали магнітофон і радіоприймач, що ознаменувало появу апарату з 8-доріжковим програвачем. Виробництво аксесуарів для машин перетворилося на окрему індустрію. У водіїв з'явився вибір: можна придбати магнітоли різних цінових категорій, розмірів, якості звучання.
  • Компанія Blaupunkt у 1985 році розпочала продаж автомобільних CD-програвачів. Через три роки власникам транспортних пристроїв стала доступна купівля магнітоли Blaupunkt, яка поєднувала відразу дві функції: вона підтримувала і радіо, і CD-плеєр.

Магнітоли сьогодні

  • Автомобіліст може придбати апарат на будь-який смак та колір. Випускають касетні, дискові, mp-3 автомагнітоли, і кожна модель істотно відрізнятиметься: як у дизайні, так і набором функцій. Часто апарати оснащуються USB-портами, Bluetooth і т.д. Виділяються два види головного пристрою:
  • Однодінова. Вбудовується у будь-який транспортний засіб.
  • Двохдинове. Така магнітола через широкий екран і великий спектр функцій може бути встановлена ​​далеко не в кожен автомобіль.
  • Сьогодні будь-який водій може зручно розташуватися в машині та включити улюблену пісню на автомагнітолі. Сто років тому така розкіш була доступна для одиниць.