Види кросоверів для акустичних систем в автомобіль.
04 березня 2018

Функціональна спрямованість, конструкція, характеристика, варіанти обладнання, переваги та недоліки, як налаштовувати? Як провести самостійно? Як обрати?

Що таке кросовер для акустики?

  • Для досвідченої людини установка акустичної системи – це просте заняття. Але для новачка тут все складно. Щоб правильно встановити акустику, необхідно знати, які елементи і навіщо вони потрібні. Одним із таких елементів є кросовер для акустики.

Функціональна спрямованість:

  • Кросовер - це обладнання, яке є елементом акустичної системи. Основною роллю є розподіл необхідного інтервалу частот для встановленого динаміка. Акустика зроблена лише під поставлений діапазон частот. Тому якщо сигнал передається до колонок за межами цього діапазону, то звук спотворюється.

Кросовер для акустики:

  • Наприклад, якщо передати на приймач низьку частоту, то звук спотвориться. Якщо частота буде дуже високою, це загрожує і викривленим звуком, і зламаною апаратурою, тому що вона не здатна перенести такий рівень.
  • Для виконання високочастотних звуків використовують динаміки, які можуть передавати. Акустичні системи, що передають низькі частоти, діють окремо. Краще, якщо ці динаміки розміщуватимуться в машині окремо один від одного. Середньочастотні звуки подаються на динаміки із середньочастотним звучанням.
  • Музика звучатиме якісно, ​​коли звук передається строго у певний динамік. Цю роботу виконує кросовер для акустики.

Конструкція:

  • Виглядає він просто, складається з двох фільтрів, що працюють за схемою. Якщо частота розподілу становить 1000 Гц, один із фільтрів почне відбирати частоти менше такого значення. Інший, навпаки, розподіляє їх більше 1000 Гц. Назви цих фільтрів такі:
  • Лоу-пас. Функціонує із низькими показниками (до 1000 Гц).
  • Хай-пас. Функціонує із високими показниками (більше 1000 Гц).
  • Це схема функціонування двосмугового кросовера. На ринку акустики зустрічаються трисмугові. Вони мають ще додатковий фільтр, який розподіляє частоти середнього значення (діапазон 600-1000 Гц).
  • Чим вище число розподілу частоти звуку та передача їх на динаміки певного призначення, тим краще звучання в автомобілі.

Характеристика:

  • Кросовер складається з котушки індуктивності та конденсатора. Вартість виробу залежить від кількості деталей та їх властивостей. Саме ці нескладні елементи здатні легко обробляти хвилі різних частот.
  • активний кросовер для акустики
  • Конденсатор відбирає та розділяє звуки високих частот, а котушка індуктивності спрямована дію з низькими частотами. Це проста, але результативна конструкція.

Варіанти обладнання:

  • Існує 2 види кросовера.
  • Пасивне встаткування. Цей варіант найчастіше використовується. Для цього елемента не потрібно окремого живлення. Через це монтаж системи відбувається швидше та легше. Але якість не завжди залишається на хорошому рівні. У процесі роботи кросовер бере частину енергії працювати, через що відбувається фазовий зсув. Внаслідок цих змін робота всього обладнання може бути порушена.
  • Активний. Має складну конструкцію, але при цьому аудіочастоти фільтруються краще ніж у пасивному. Пристрій складається з кількох котушок, конденсаторів та напівпровідників. Часто таку конструкцію додають підсилювачі.

Достоїнства і недоліки:

  • Що краще вибрати під час монтажу акустики? Розглянемо переваги та недоліки.
  • Активні набагато результативніші. Вони здатні визначати точну частоту звучання будь-якого динаміка.
  • Якщо активний кросовер оснащений кількома виходами смуг, для кожного з них потрібно встановити окремий підсилювач.
  • При використанні активного пристрою з'являються сторонні шуми та перешкоди у всій системі. При встановленні пасивного кросовера такого не спостерігається.
  • Вартість пасивного пристрою набагато нижча, ніж активного.
  • Встановлення пасивного обладнання легше.
  • Пасивний не підходить для солідної акустики.
  • Найкращим рішенням буде встановити обидва кросовери. Якщо вибрати цей варіант, слід один підсилювач застосувати для сабвуфера, а інший буде призначатися для СЧ і НЧ динаміків. Активний кросовер розподілятиме частоти між підсилювачами сабвуфера і широкосмугового сигналу. Пасивний розподілятиме звук серед колонок із середньою і високою частотою. Цей варіант дозволить насолодитися по-справжньому якісним звуком будь-якої смуги. Істотний недолік цього – висока вартість реалізації.

Як налаштовувати?

  • Гарне звучання в машині залежить від якісно підібраних частот, від яких все непотрібне буде видалено. Якщо встановлюється активний трисмуговий кросовер, потрібно буде знайти 2 місця для зрізу. Перше місце знаходиться на межі між низькими та середніми частотами. Друга точка призначена для поділу середньої та високої частоти.
  • пасивний кросовер для акустики

Як провести самостійно?

  • Вибір та розрахунок пристрою – це важлива частина роботи. Немає компанії, яка б випустити досконалу акустичну систему, яка передає звуки у різних діапазонах, супроводжуючи у своїй якісним звучанням. Сабвуфери застосовують для виконання сигналів знизу 
  • кою частотою. Середньочастотні динаміки використовуються передачі середніх звуків. Але якщо звучатиме це все одночасно, то станеться плутанина. Тому й використовують кросовер в акустичній системі. Він допомагає розподілити сигнал та передати їх у конкретний динамік.
  • Для підключення двосмугової або іншої системи підсилювача підключають фільтр, який ділить сигнал. Якщо придбати комплект акустики, то в наборі вже буде пасивний кросовер, який був виготовлений виробником.
  • Як вчинити, якщо необхідно розподілити звук іншим методом? Це можна зробити за допомогою комп'ютерної програми. Для цього підійде Crossover Elements Calculator.
  • Для цього введіть дані опору динаміків НЧ та ВЧ. Зазвичай вони дорівнюють 4 Ом. Потім додайте частоту, яку потрібно приладу розподілити. Потім додають порядок пристрою. Далі зачекайте, поки комп'ютер покаже результат.

Як обрати?

  • У продажу є різні види цих пристроїв, залежно від виробника, якості, ціни. Але купувати треба не те, що сподобалося, а підбирати під певну акустику.
  • При виборі потрібно дивитися на кількість смуг та широту діапазону. Особливо звертайте увагу на пропускну здатність обладнання. Багаторівневі кросовери мають підвищену чутливість і тому можуть покращувати якість звучання.

Кросовер - це важлива частина акустичної системи. Тому потрібно уважно вибирати його, щоб звук був приємним та гучним.


Артикул: 31713
Опис Кросовер Hertz MPCX 2 TM.3: 2-смуговий пасивний кросовер для роботи з ВЧ-динаміками MP 25.3 та СЧ-динаміками MP 70.3 у складі 3-смугових ...
Артикул: 3986
Опис Кросовер Kicx Sound Civilization X6: Пасивні кросовери – ключові елементи, що дозволяють зібрати окремі динаміки серії Kicx Sound ...
Артикул: 2950443
Опис Кросовер Hertz MLCX 2 TW.3 Xover 2-way: Тип 2-смуговий пасивний кросовер Габаритні розміри (ДхШхВ) 195 х 119 х 41 мм Вага 0,57 кг ...
Артикул: 27469
Опис Кросовер Ground Zero GZPX Reference 2-Way: Тип: кросовер Кількість смуг: 2 Частота зрізу: 2 - 2,8 кГц  Частота розділу: 4500 Гц ...
Артикул: 2841
Опис Кросовер Hertz MLCX 3.1 Xover 3-way: Алюмінієвий кошик динаміка. відлита під тиском. Гранична турбота та увага звернені до кожної деталі: ...
Артикул: 4507728
Опис Кросовер Morel MXR-280: Можливість підключення bi-wiring Можливість підключення bi-amping Тип: 2-х смуговий Точки розділу: НЧ 300 Гц/18 ...
Артикул: 284064
Опис Кросовер Hertz MLCX 2 TM Xover 2-way: Тип: 2-смуговий пасивний кросовер Призначення: СЧ-динаміки ML 700 + ВЧ-динаміки ML 280 Фільтри: ...