Як вибрати світлодіодні лампи з цоколем H4?
22 лютого 2018

Як вибрати світлодіодні лампи H4.

Правильний підбір світлодіодних ламп з цоколем H4:

  • Багато покупців звертаються з проханням підібрати світлодіодні автолампи H4 головного світла. В інтернеті немає об'єктивної інформації від спеціалістів, немає оглядів та тестів за ГОСТом. Обладнання для тестування коштує дорого, тому ніхто не вимірює світловий потік, засліплення, освітленість за ГОСТом. Завдяки китайським виробникам зараз продається величезна кількість світлодіодних ламп H4 ближнього далекого світла, з яких 95% не підходять для експлуатації в автомобілі.

Конструкция:

  • Стандартна лампа H4 поєднує в собі ближнє та дальнє світло, які працюють лише окремо. У спіралі ближнього світла встановлено відбивач, який відмежовує потрапляння світла до нижньої частини.

Штекер підключення на 3 контакти, сила струму при 14В становить 5 Ампер.

СВЕТОДИОДЫ:

  • Світлодіодні лампи H4 ближнього та далекого світла виготовляються на світлодіодах Philips, Cree, CSP та діодні зборки. Цоколь Н4 використовується лише в рефлекторних фарах, які розраховані лише на галогенову лампочку. Дуже рідко в лінзах ксенону та біксенону. Автомобільна рефлекторна фара, це оптична система, що має свій фокус, розрахований на нитку розжарення галогенки.

  • Для імітації нитки галогенки використовуються лише лід діоди Philips Z ES та CSP типу. Діодні зборки та Cree мають занадто великий розмір, через особливості рефлектора вони будуть зліпити зустрічні авто.

  • У процесі виробництва світлодіоди поділяються на біни, залежно від ефективності, кількості люмен на 1 Ватт. З таблиці для LED діодів Philips Z ES ефективність, може бути від 97лм до 125лм на 1W. Кількість люмен на один діод із номінальним споживанням 2W може бути від 170лм до 245лм. У дешеву led лампу H4 для автомобіля не будуть ставити дорогі діоди з максимальною віддачею в 245лм, а використовуватимуть дешеві з віддачею 170-190лм, все одно ніхто вимірювати не буде

  • Китайці успішно копіюють зовнішній вигляд популярних діодів Creе та Philips і продають лампочки на підробках, як оригінали. Ефективність і термін служби підробок значно нижчі, ніж оригінальних Філіпсів та Крі, тому за короткий період виходять з ладу. Продавець у магазині ніколи не зізнається, що стоять підробки, адже він на цьому обмані пристойно заробляє.

МАРКИРОВКА И БРЕНДЫ:

  • Як правило, китайські виробники не надають маркування своїм автолампочкам. Для позначення використовується назва цоколя, потужність та покоління. Наприклад, позначення G7-Н4 16W: G7 це псевдопокоління, від слова generation, буває G6, G5; далі вказується цоколь Н4; потужність 16W; світлопотік 8000лм, підвищений 8 разів. Для просування своєї продукції китайці придумали псевдопокоління (G5, G6, G7), залежно від конструкції, щоб систематизувати діодні лампи H4 ближнього далекого без маркування. Без тестування знайти хороші моделі з цоколем Н4 неможливо, на вигляд це визначити не можна. Деякі шукають світлодіодні автолампи H4 під яким-небудь брендом, (наприклад Starlite, Sho-me G7 lh h4), сподіваючись, що вони будуть працювати набагато краще безіменних.
  • Насправді бренди закуповують дешевий китайський мотлох, навіть не тестуючи і не перевіряючи на відповідність технічному регламенту. Характеристики вказують китайські, завищені у 2-3 рази, щоб зробити виміри, потрібне дороге обладнання. Половина модельного ряду таких брендів є чисто конструктивно непридатною для експлуатації в рефлекторі, тобто використовувати дуже небезпечно для вас та інших автомобілів на дорозі. Це шахрайство, продаж товару абсолютно непридатного для використання.

ВСТАНОВЛЕННЯ У ФАРУ:

  • Для полегшення встановлення в тісних умовах кільце цоколя на всіх лампочках виконується знімним. Спочатку встановлюється кільце цоколя, затискається фіксатором, потім встановлюється сама діодна лампа H4. Іноді виникають проблеми при встановленні автолампочки у фару, при розміщенні системи охолодження кришка фари не закривається.

Система охолодження буває 2 видів:

  • вентиляторне, габарити невеликі, кришка фари зазвичай підходить штатна;
  • пасивний, гнучкий або збільшений жорсткий радіатор.

  • При встановленні пасивних гнучку частину необхідно розправити і розташувати всередині. Якщо кришка все одно не закривається, можна поставити збільшені кришки, глибина яких від 3 до 7см. Другий варіант, у штатній кришці зробити отвір під стрічки та висунути їх назовні.

ЯКІ КРАЩЕ КУПИТИ?

  • Існує лише 2 виробника, які мають стабільну якість, правильно працюють у рефлекторі, не сліплять, значно покращують освітленість, адаптовані для українських стандартів. Це світлодіодні лампи H4 серії Baxster PXL та Aled. Обидва бренди належать вітчизняним компаніям, виробляються під їх контролем, допрацьовують недоліки, виявлені у процесі експлуатації. Коштують вони вдвічі дорожче звичайних, але це окупається відмінними характеристиками та терміном служби, поставив та забув про них на 5-7 років. Дешеві працюють максимум рік через низьку якість комплектуючих та лід діодів.

Приклади тестів:

  • Тестую led лампи h4 для автомобіля у промислових масштабах, в оглядах та тестах було 14 комплектів із цоколем Н4 та 30 комплектів із цоколем H7 та H11. Наприклад зроблено 7 фото протестованих зразків, спробуйте вибрати правильний варіант, який можна експлуатувати на автомобілі. За принципом роботи вони однакові, за якістю різні.

Як обрати?

  • Більшість автолюбителів вибирають led лампи H4 для автомобіля по світловому потоку та потужності, не цікавлячись іншими параметрами. Такий спосіб вибору зовсім не правильний. Інші сподіваються на консультацію продавця із магазину. Продавці в діодному світлі не знаються, і знають реальних параметрів своєї продукції. Це бізнес, продавців цікавлять лише продажі, тому вони з радістю продадуть вам будь-який мотлох під виглядом новітніх технологій.

  • Для Н4 найголовніше це розташування світлодіодів, які повинні бути розміщені у вигляді галогенової спіралі. Для цього використовуються мініатюрні світлодіоди Philips Z ES та CSP. Але імітація галогенної спіралі у 90% діодних автоламп не потрапляє у фокус фари. Це пов'язано з поганим проектуванням та помилками виробництва на китайських підприємствах. Китайців це особливо не турбує, вони не знають російських стандартів, тому вони звертають увагу на коефіцієнт засліплення. На вигляд ніяк не можна визначити, потраплять світлодіоди у фокус чи ні. Краще купуйте перевірені та протестовані моделі, якщо не хочете потім шкодувати про свою покупку.
  • У вас є 2 варіанти: можете купити дешевий мотлох, отримати купу проблем, помучать з ним і потім викинути; можете витратити більше, придбати хороші і радіти покупці протягом найближчих 5-10 років.
  • При встановленні правильної світлодіодної автолампи H4 ви отримаєте освітленість на 70-100% порівняно зі штатним галогеном. Якщо поставите мотлох, то світло не буде фокусуватися правильно, розсіюватиметься великою плямою. Це зменшує дальність освітлення у кілька разів, але видимість перед автомобілем буде вищою. Хороші лід лампи H4 коштують дорожче і це багатьох не влаштовує, всіх приваблює мотлох за 300-500 гривень. Давайте прикинемо, що ми отримуємо за 1400-2600 гривень: покращення освітленості майже вдвічі; швидке встановлення своїми руками; можливість швидко поставити назад штатні галогенні джерела; Великий термін служби від 5 років.

ОБМАНКИ:

  • На багатьох автомобілях бортовий комп'ютер проводить діагностику світлового обладнання вимірюванням споживаної потужності. Якщо енергоспоживання ближнього світла нижче норми, то бортовий комп'ютер буде показувати помилку на панелі, або може автоматично увімкнути дальнє світло. Щоб споживана потужність відповідала галогенового джерела додатково встановлюється обманка. Вона підключається паралельно і складається з потужного резистора, який споживає 20-30 Вт. Більшість покупців хочуть, щоб обманки були вбудовані в драйвер світлодіодної лампочки близького далекого, але таких моделей не буває. Обманку треба купувати окремо, не на всіх авто бортовий комп роби перевірку. Обманка пристойно нагрівається, її треба ставити лише зовні фари, щоб вона охолоджувалась.

ОСНОВНІ НЕДОЛІКИ:

  • На відміну від галогенки, світлодіодна лампа це електронний прилад, що має блок живлення, стабілізатор, охолодження. Чим складніша конструкція, тим більше недоліків може мати виріб. Основні проблеми у 90% лід лампочок H4: світять вниз або вгору; засліплюють; перегрів; перешкоди на УКХ та FM радіо. косі відбивачі.

  • Основна проблема китайських світлодіодних автолампочек, імітована спіраль галогенки розташована неправильно, вище, нижче чи глибше. Невідповідність по висоті призводить до того, що фара світить набагато нижче, ніж із галогеновим джерелом. Якщо світить вище, можна опустити вниз електрокоректором і налаштувати по ГОСТ, використовуючи реглоскоп. Якщо ближній світить нижче, то електрокоректор кута нахилу вгору підняти не можна. Цим недоліком страждають приблизно 50% зразків. Якщо світлотіньова межа знаходиться нижче за потрібну, то скорочується дальність освітлення, замість 100 метрів на галогені, ви отримаєте 50м. Тобто значно погіршіть головне світло авто, такий автомобіль експлуатувати не можна.

  • Щоб імітація нитки потрапляла у фокус фари, вона повинна відповідати галогеновій спіралі за довжиною, шириною та товщиною. Ще потрібно, щоб становище імітації нитки знаходилося у тому місці, як і галогенки. Найчастіше не відповідає товщина, яка складається з товщини радіатора та алюмінієвих пластин, на яких розташовані світлодіоди. У результаті товщина імітованої спіралі замість допустимих 1-2мм. виходить 5мм, тобто значно перевищена. Така невідповідність посилює засвічення та засліплення зустрічних автомобілів.

  • Перегріву найчастіше схильні лід діоди маловідомих брендів, через що вони можуть сильно втрачати потужність. Наприклад, на тестах холодна автолампа H7 (led headlight) мала потужність 19W, після прогрівання протягом 30 хвилин споживання енергії знизилося до 11W. Зниження становило 42%, для Philips цей показник буває 20%. У найкращих автомобільних світлодіодних ламп H4 ближнього далекого використовується мідна підкладка замість алюмінієвої. Мідь має теплопровідність у 2 рази вище за алюміній, що дозволяє ефективніше відводити тепло від світлодіодного кристала. 4. Багато хто скаржиться, що після установки дешевих автолампочок в автомобілі перестає працювати радіо в магнітолі. Блок живлення зазвичай зроблено на високочастотному ШІМ контролері, які мають хорошу ефективність. У дешевих моделей ШІМ контролер дає перешкоди на автомобільну магнітолу в УКХ та FM діапазон. У дорогих моделей у блоці живлення встановлено фільтр, який прибирає перешкоди та радіо працює без проблем.
  • На засліплення та засвітки впливають відбивачі на ближньому світлі, які на діодних бувають косі або поставлені неправильно. За виконанням вони бувають штамповані, литі або є частиною корпусу. Штамповані завжди дуже погані, правильних не зустрічав. Литі майже завжди розташовані правильно, дефектів не буває.