Тест 12-дюймового сабвуфера Gladen RS-X 12
07 липня 2017
Тест 12-дюймового сабвуфера Gladen RS-X 12
Тест 12-дюймового сабвуфера Gladen RS-X 12:
КОНСТРУКЦІЯ:
- Бувають речі, які відразу ж привертають до себе увагу, але на перевірку виявляються звичайнісінькими. А буває навпаки – зовні начебто нічого особливого, але починаєш глибше впізнавати, і насправді виявляється добротний та якісний продукт, який вартий кожного витраченого на нього рубля.
- Зовнішній вигляд Gladen RS-X 12 виявився оманливим, він не створює першого враження якоїсь унікальності. Дифузор з непресованої целюлози, підвіс із спіненого полімеру, прострочка ниткою – виглядає непогано, але все це у тому чи іншому поєднанні можна зустріти у сабвуферах інших виробників.
- Хоча ми з вами знаємо, що характер сабвуфера визначає зовсім не зовнішній вигляд і не колір нитки у прострочку. Цим нормальний тест відрізняється від поверхневого огляду в стилі unpacking. Вся підноготна буде зрозуміла на вимірах та розрахунках оформлення, поки продовжу коротке знайомство з конструкцією.
- Лицьова сторона дифузора покрита захисним складом:
- Тильна сторона має характерний для непресованої целюлози рельєф:
Литий кошик підібраний вдало - вузькі спиці не створюють опору повітряному потоку. На це мало хто звертає увагу, але широкі лапи можуть створювати під дифузором повітряну подушку, яка змінює поведінку динаміка при підвищенні гучності.
- Підводка прошита через шайбу, що центрує, - просто і надійно.
- Звукова котушка намотана круглим мідним дротом на каркасі діаметром 2,5 дюйми. Найбільш, мабуть, універсальний розмір, який дозволяє спокійно використовувати саб із підсилювачами потужністю від 300 до 600 Вт.
- Охолодження – традиційно через вікна під фланцем центруючої шайби, осьовий отвір у керні та додаткові отвори в нижній шайбі магнітопроводу, просвердлені діаметром котушки.
ВИМІРЮВАННЯ:
- Після традиційної розминки виміряні параметри сабвуфера виявилися дуже близькими до заявки. Невелике відхилення – у бік трохи більшої жорсткості підвісу. Це нормально, з повною розминкою потрапляння до заявки буде ще точніше. Це хороша ознака, що говорить про стабільність виробництва.
- Хіба що чутливість зазначена якась залихвацька – аж 94,2 дБ. Мабуть, це в оформленні (фазоінвертор, як потім з'ясувалося, дійсно дасть у салоні автомобіля акустичне посилення та "підтягне" чутливість приблизно до цього рівня). Я, як завжди, в параметрах вказую опорну чутливість. Так чесніше.
Виміряні параметри заявка / факт:
- Fs (власна резонансна частота) – 32 Гц/32 Гц
- Vas (еквівалентний об'єм) – 63 л/52 л
- Qms (механічна добротність) - 4,92/6,24
- Qes (електрична добротність) – 0,49/0,50
- Qts (повна добротність) - 0, 45 / 0,46
- Mms (ефективна маса рухомої системи) – 150 г/168 г
- BL (коефіцієнт електромеханічного зв'язку) – 14,4 Тл м/16,8 Тл м
- Re (опір звукової котушки постійному струму) – 3,7 / 3,7 Ом
- dBspl (опорна чутливість, 1м, 1Вт) – н.д. / 87,0 дБ
- Опис рекомендує два варіанти - закритий ящик 27 літрів і фазоінвертор 45 літрів з круглим 10-сантиметровим портом довжиною 23 см. За прикидками він вийде налаштованим приблизно на 42-43 Гц. У таких корпусах буде приблизно ось що:
- Розрахункові АЧХ для сабвуфера на динаміці Gladen RS-X 12 у рекомендованих акустичних оформленнях
- Синя АЧХ - закритий ящик 27 літрів (Qtc = 0,74)
- Червона АЧХ – фазоінвертор 45 літрів/43 Гц
- У принципі, рекомендації виходять цілком робітниками, хоча я б їх все ж таки трохи скорегував:
- Розрахункові АЧХ для сабвуфера на динаміці Gladen RS-X 12 в акустичних оформленнях за розрахунками СМ
- Синя АЧХ – закритий ящик 30 літрів із заповненням (Qtc=0,70)
- Червона АЧХ – фазоінвертор 45 літрів/36 Гц
- Фіолетова АЧХ – фазоінвертор 55 літрів/30 Гц
- Якщо збільшити об'єм ЗЯ до 30-32 літрів і зробити легке заповнення корпусу (найпростіший варіант - розпушений синтепон), то результуюча добротність знизиться до більш "правильних" значень, бас буде артикулованішим і чіткішим.
- Універсальний варіант із підвищеною віддачею
- Для фазоінвертора об'єм можна залишити той же, а ось порт краще зробити трохи довшим – 30-32 см (залишивши той самий діаметр 10 см). Частота його налаштування при цьому знизиться до 35-37 Гц, що краще узгодитись з можливостями динаміка в цьому обсязі. Саб при цьому гратиме трохи глибше, але не настільки, щоб вся пара почала йти в інфразвук.
- Якщо так потрібно, можна збільшити корпус до 55 літрів і налаштувати порт в районі 30 Гц (труба діаметром ті ж 10 см і довжиною 40 см). Пік віддачі в цьому випадку знизиться за частотою ще сильніше, і саб почне "видувати вітри" і трусити машину. Як не дивно, але навіть за такого підходу все ще можна буде говорити про деяку музичність. Як люблять дехто висловлюватися, бас буде "м'яким і глибоким".
- Перше враження справді виявилося оманливим. Будучи схожим на деякі сабвуфери "нової хвилі", Gladen RS-X 12 виявився зовсім не таким простим. Він належить до рідкісного виду сабвуферів, які можна називати універсальними. Рекомендована ціна на момент тесту становить 11400 рублів і щодо його можливостей виглядає цілком обґрунтованою.
- Якщо коротко, то виходить приблизно таке. Хочете точного та акуратно басу – ставте його у ЗЯ. При цьому для більшості нормальних систем буде цілком достатньо одного динаміка, навіть якщо іноді захочеться піддати спеку сабу. Хочете якнайбільше віддачі – переходьте на ФІ. Об'єм корпусу та налаштування порту вибирайте, виходячи зі своїх переваг, всі розрахунки я постарався навести. Динамік дозволяє відносно легко "ліпити" потрібний характер басу під конкретні вимоги та завдання.
- Якісне виконання
- Хороша повторюваність параметрів
- Адекватні рекомендації щодо оформлення
- Жанрово універсальний, дозволяє "грати" з оформленням
- За великим рахунком, причепитися особливо і нема до чого