Критерії підбору підсилювача для сабвуфера
19 квітня 2017
Критерії підбору підсилювача для сабвуфера
Критерії підбору підсилювача для сабвуфера
- Від правильно обраної автоелектроніки залежатиме клас стереосистеми та якість звуку. Підсилювач – один із основних елементів стереосистеми. Він призначений для посилення звукового сигналу, що надходить із магнітоли до бажаного рівня.
- Підсилювачі для автомобілів мають суттєві відмінності, що відбивається на їх ціні. Вони можуть мати різну кількість каналів, різні класи і можуть відрізнятися за іншими критеріями, такими як співвідношення сигналу до шуму, потужність та ін.
Критерії вибору автомобільних підсилювачів
Залежно від кількості каналів (від 1 до 6) підсилювачі класифікують за підвидами:
- Підсилювачі одноканального типу – моноблоки найпростішого вигляду. Вони бувають у двох класах – АВ та D.
- Підсилювачі двоканального типу - складніші за конструкцією, розраховані для підключення 2 динаміків або 1 пасивного сабвуфера. Працює виключно на мостовому з'єднанні, витримує навантаження 1-2 Ома.
- Підсилювачі триканального типу - рідко зустрічаються, ідентичні двоканальним підсилювачам, але працюють в режимі одночасного підключення 2 стерео і 1 моно систем.
- Підсилювачі чотириканального типу - найбільш популярні. Складаються з корпусу з двома вбудованими 2-х канальними підсилювачами, за можливостями він дорівнює двоканальним підсилювачам. Чотирьохканальні підсилювачі призначені збільшувати потужність акустичної сцени з тилу та фронту. Він розрахований на невелику потужність кожного каналу 50-100Вт і може підключати чотири динаміки або два сабвуфери.
- Підсилювачі п'ятиканального типу застосовують, щоб одночасно підключити один саб через моноканал та чотири динаміки.
- Шестиканальні підсилювачі коштують дорого, мають великий вибір різних варіантів підключення акустичних елементів.
Класи підсилювачів
- Розрізняють 4 класи підсилювачів:
- А – найвища якість звуку із мінімальним рівнем спотворень. Призначений для елітних акустичних систем. Але має низький ККД, втрачає потужність сигналу. Застосовується рідко через високу ціну та не дуже ідеальними характеристиками.
- В – потужніша, ніж підсилювачі класу А, але слабша за рівнем спотворень. Використовується не часто через погану чистоту сигналу.
- АВ – найбільш популярні, мають хорошу потужність, чистий звук, ККД – 45-50%. Належать до середньої цінової категорії. Ідеальні для сабів, що мають потужність 500-600 Вт.
- D – застосовують обробки цифрового сигналу. Компактні, потужні мають низькоякісне звучання, низький рівень спотворень. ККД – 90-98%. У цьому варіанті не застосовують охолодний радіатор. Ціна підсилювачів класу D невисока, тому вони є популярними серед автовласників.
- Інші критерії вибору:
- Високорівневий вхід дозволяє підключати стандартний акустичний кабель для з'єднання блоків.
- Низькочастотний фільтр повинен мати частоту зрізу 80-150 Гц.
- Високочастотний фільтр потрібен для динаміків фронтальної та тилової установки. Стереосистеми із сабом повинні мати частоту зрізу 80-150 Гц. Без сабвуфера – 50-60 Гц.
- Співвідношення сигналу і шуму (S/N ratio) – що вище цей показник, краще. У класі D має бути 60-80 Дб. Для класу АВ – 90-100 дБ, ідеально, якщо досягається 110 дБ.
- Коефіцієнт гармонійних спотворень у класі АВ до 0,1 %, D – граничне значення 1%.
Потужність підсилювача
- Підсилювачі за потужністю розділені на два види:
- з максимальною (піковою) потужністю – РМРВ. Її числове вираз значення звуку немає;
- з номінальною потужністю - RMS, що показує реальну картину звучання, допомагає дати оцінку характеристикам підсилювача. Потрібно купувати підсилювач із запасом потужності близько 30%, погодивши його з динаміком чи сабом.
Демпфуючий фактор – чим вищий показник, тим чистіше звучання:
- для бюджетних підсилювачів коефіцієнт – 200-300;
- для середніх за ціною – понад 500;
- для дорогих – понад 1000, деякі можуть мати значення 3000–4000.